Atlassian Stride. Czy następca HipChata zostanie pogromcą Slacka?

Home Blog HipChat Atlassian Stride. Czy następca HipChata zostanie pogromcą Slacka?

Atlassian Stride. Czy następca HipChata zostanie pogromcą Slacka?

Atlassian nie zwalnia tempa w wyścigu ze swoim największym konkurentem w segmencie komunikatorów biznesowych. Najnowszą odpowiedzią na Slacka ma być Stride, elegancki komunikator pozwalający na szybkie podejmowanie decyzji i delegowanie pracy.

  • Prace nad Stride trwały od ponad roku

  • Aplikacja ma działać w modelu freemium

  • Użytkownicy HipChat Cloud mają możliwość upgrade’u

HipChat od nowa

Stride to kolejne wcielenie komunikatora HipChat Cloud, zakupionego przez Atlassian w 2012 roku. Mimo oparcia aplikacji na tej samej architekturze, co-CEO Cannon-Brookes podkreśla, że w procesie projektowana „wrócono do etapu deski kreślarskiej, aby zbudować go od podstaw”. Dodał też, że „jest zadowolony, że byli na tyle odważni, aby dokonać tego wyboru”.

Konsekwencje tego podejścia widać już w designie Stride, odchodzącym od dobrze znanego nam z JIRA i Confluence surowego stylu. Nie znaczy to jednak, że komunikator został wzbogacony o szereg rozpraszających gadżetów. Interfejs pozostaje czytelny, choć teraz zdecydowanie bliżej mu do webowej aplikacji Slack.

Podstawowa zasada działania pozostaje bez zmian – Stride pozwala na tworzenie oddzielnych kanałów („Rooms”), komunikację z indywidualnymi użytkownikami oraz zapisywanie historii konwersacji z opcją wyszukiwania.

Stride pomoże w delegowaniu pracy

„Jestem zadowolony z tego, że udało się nam uchwycić sposób, w jaki ludzie naprawdę działają” – powiedział Oji Udezue, product manager odpowiedzialny za Stride, odnosząc się do bardzo ciekawej funkcjonalności – możliwości zmiany dowolnej wiadomości w Akcję lub Decyzję za pomocą jednego kliknięcia. Dzięki temu będzie można poinformować wszystkich zainteresowanych o dokonanej zmianie lub delegować pracę.

Być może Akcje i Decyzje są tylko wstępem do rozbudowy Stride w stronę „lekkiego” narzędzia do zarządzania projektami lub (co bardziej prawdopodobne) ścisłej integracji z Atlassian JIRA.

To jednak nie jedyna nowość, którą oferuje Stride w porównaniu do HipChata. Aplikacja pozwala także na prowadzenie wideokonferencji i rozmów głosowych bez konieczności opuszczania kanału. Intencją projektantów była chęć wyeliminowania podziału między rozmaitymi formami komunikacji.

Stride ma pozwalać również na wygodny screen-sharing i włączenie tzw. „focus mode”, czyli trybu w którym nie będziemy otrzymywać żadnych notyfikacji (będą one zapisywane w tle, aby można było się z nimi zapoznać później). Pełna integracja z innymi produktami Atlassiana nie jest żadnym zaskoczeniem.

Co dalej z HipChat Cloud?

Atlassian zapowiada, że support dla HipChat Cloud będzie utrzymywany, nie podając oficjalnie żadnej daty wygaszenia produktu. Mimo tego firma gorąco zachęca do upgrade’u to Stride.

Jeżeli organizacja zdecyduje się na upgrade do Stride, HipChat pozostanie dostępny w trybie read-only, pozwalając na otrzymywanie notyfikacji ze zintegrowanych wcześniej aplikacji, które nie zostały jeszcze zintegrowane ze Stride.

HipChat w opcji Enterprise (Data Center) pozostaje dostępny na starych zasadach. Obecnie Atlassian nie przewiduje wygaszenia aplikacji.

Atlassian Stride - cena

Stride oferowany jest w modelu freemium i wspiera bezpłatnie dowolną liczbę użytkowników. Bezpłatna wersja organicza jednak historię do 25 tys. wiadomości i nie pozwala m.in. na udostępnianie ekranu innym osobom.

Żeby korzystać z pełni możliwości Stride, trzeba zapłacić 3 dolary za użytkownika.

Stride Free

Stride Standard

Funkcjonalności

– Nielimitowani użytkownicy

– Nielimitowane kanały

– Nielimitowane wiadomości bezpośrednie

– Nielimitowane wideokonferencje

– Udostępnianie plików i 5 GB przestrzeni

– 10 aplikacji i botów

– Koordynacja zadań i decyzji

– Historia do 25 tys. wiadomości

– Wszystko co w opcji Free

– Rozszerzone możliwości wideokonferencji i spotkań

– Udostępnianie ekranu

– Możliwość zdalnej kontroli pulpitu

– Nielimitowana przestrzeń

– Nielimitowane boty i aplikacje

– Nielimitowana historia wiadomości

– Zarządzanie użytkownikami

Cena

Bezpłatny

3$ miesięcznie / użytkownik